Lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Lycksele

Se lediga jobb som Helpdesktekniker/Supporttekniker i Lycksele. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lycksele som finns hos arbetsgivaren.

Supporttekniker

Supporttekniker projektledare QT Systems AB startade 2001. Vi är ett hård- och mjukvaruföretag med säte i Norrlands inland, närmare bestämt i Lycksele. Sedan 2023 är QT Systems AB en del av Confirma Software AB. Våra fokusområden är elbilsladdare, passagesystem och bokningssystem. Våra främsta kunder är bostadsrättsföreningar samt sportanläggningar och vi säljer till stor del via våra återförsäljare. Alla våra produkter och tjänster är utvecklade av oss sj... Visa mer
Supporttekniker projektledare
QT Systems AB startade 2001. Vi är ett hård- och mjukvaruföretag med säte i Norrlands inland, närmare bestämt i Lycksele. Sedan 2023 är QT Systems AB en del av Confirma Software AB.
Våra fokusområden är elbilsladdare, passagesystem och bokningssystem. Våra främsta kunder är bostadsrättsföreningar samt sportanläggningar och vi säljer till stor del via våra återförsäljare.
Alla våra produkter och tjänster är utvecklade av oss själva. Detta är vi väldigt stolta över. Det gör även att vi är flexibla och har kapacitet att göra kundanpassningar.
En av våra styrkor är att samtliga av våra produkter och tjänster kan styras genom en och samma app - enkelt för kunden och enkelt att administrera för fastighetsägaren.
Mer info om QT Systems kan ni hitta på vår hemsida: www.qtsystems.se
Arbetsuppgifter:
Jobbet består av att driftsätta, testa, konfigurera och supporta våra kunders anläggningar.
Den mesta kontakten sker direkt med installatören, men kommunikation med anläggningsägare och tekniker hos leverantör av
bokningssystemet förekommer också i hög grad.


Placeringsort
Lycksele


Din profil
Vi letar efter dig som är tekniskt intresserad och bra på att bemöta olika människor.
Har du erfarenhet av passage/bokningssystem, eller grundläggande kunskaper för elinstallationer/belysningsautomation är det ett plus.
Du bör vara bekväm med att prata mycket i telefon, behärska engelska samt tycka om problemlösning.
Har du elektrikerutbildning är det ett plus
Körkort B


Egenskaper vi värdesätter extra mycket hos dig är :
Ödmjukhet
Hjälpsamhet
Intresserad
Ansvarsfull
Problemlösare
Förmåner
Våra anställda är vår största tillgång, därför erbjuder vi exempelvis:
1 timme friskvård i veckan
Frukt
Fri tillgång till vårt gym
Fritt kaffe och alltid "fredagsfika"
Flextid
Intervjuer sker löpande, så vänta inte med ansökan! Visa mindre

IT-supporttekniker

Välkommen till kommunalförbundet Lystkom med medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Kommunalförbundet Lystkom har till syfte att utveckla samarbeten inom olika områden. Lystkom ansvarar för kommunernas kundtjänst, telefoni, e-tjänstekort samt IT-drift och teknisk support. Våra medarbetare finns på plats i alla fyra medlemskommuner. Lystkom är övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker vår attr... Visa mer
Välkommen till kommunalförbundet Lystkom med medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Kommunalförbundet Lystkom har till syfte att utveckla samarbeten inom olika områden. Lystkom ansvarar för kommunernas kundtjänst, telefoni, e-tjänstekort samt IT-drift och teknisk support. Våra medarbetare finns på plats i alla fyra medlemskommuner.
Lystkom är övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker vår attraktionskraft. Vår organisation brinner för god service med positivt bemötande, hög tillgänglighet och god kvalitet.
Våra medlemskommuner är samiska förvaltningsområden och ligger i Västerbottens läns inland. Vi har växlande årstider med goda möjligheter till en innehållsrik fritid och bra boende nära naturen.


OM JOBBET
Vi söker en IT-supporttekniker med placering i Lycksele. Våra kunder finns inom bland annat skola, administration samt vård och omsorg. Lystkom ansvarar för drift och support av IT-miljön i Lycksele och Storumans kommuner.
Som IT-supporttekniker i Lystkom arbetar du i första linjens support där du är ansiktet utåt mot användarna. Det innefattar ett brett ansvar som till stor del består av hantering av inkommande ärenden i dedikerat ärendehanteringssystem samt telefonsupport. Utöver IT-support kan andra ansvarsområden också bli aktuella. Behovet för närvarande är en klienttekniker som arbetar med olika typer av datorer, surfplattor och andra tekniska enheter. Vanligt förekommande arbetsuppgifter omfattar klienthantering, behörighetsadministration, felsökning av applikationer och hårdvara och deltagande i olika utvecklingsprojekt.


OM DIG
Arbetet är varierande och du kommer att möta många olika typer av utmaningar. Därför behöver du ha en god planeringsförmåga, servicekänsla, social kompetens samt en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som trivs med ett varierat arbetstempo, är lyhörd och pedagogisk samt har ett naturligt förhållningssätt till arbete med människor.
Vi ser att du har god kommunikationsförmåga via olika kanaler som telefon, fysiska möten samt digitala verktyg. Som person är du noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
Meriterande erfarenheter:
Utbildning med IT-inriktning
Erfarenhet inom IT-drift och teknisk support
Hantering av användaridentiteter
Erfarenhet av arbete i helpdesk och ärendehantering
Active Directory (Microsoft Entra ID / On-prem)
Klienthantering
Intune
Windows server
Microsoft 365
Multifunktionsskrivare



KRAV
B-körkort


OM OSS
Lystkom består av ca 30 medarbetare i de fyra medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Lystkom IT består av ca 15 personer med placering i Lycksele, Storuman och Tärnaby.


OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare, provanställning kan förekomma
Omfattning: 100 %
Placeringsort: Lycksele
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Visa mindre

IT-supporttekniker till Lystkom

Välkommen till kommunalförbundet Lystkom med medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Kommunalförbundet Lystkom har till syfte att utveckla samarbeten inom olika områden. Lystkom ansvarar för kommunernas kundtjänst, telefoni, e-tjänstekort samt IT-drift och teknisk support. Våra medarbetare finns på plats i alla fyra medlemskommuner. Våra kommuner är samiska förvaltningsområden och ligger i Västerbottens läns inland. Vi har växlande årst... Visa mer
Välkommen till kommunalförbundet Lystkom med medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Kommunalförbundet Lystkom har till syfte att utveckla samarbeten inom olika områden. Lystkom ansvarar för kommunernas kundtjänst, telefoni, e-tjänstekort samt IT-drift och teknisk support. Våra medarbetare finns på plats i alla fyra medlemskommuner.
Våra kommuner är samiska förvaltningsområden och ligger i Västerbottens läns inland. Vi har växlande årstider med goda möjligheter till en innehållsrik fritid och bra boende nära naturen.
Lystkom är övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker vår attraktionskraft. Vår organisation brinner för god service med positivt bemötande, hög tillgänglighet och god kvalitet.
OM JOBBET
Vi söker en IT-supporttekniker med placering i Lycksele. Våra kunder finns inom bland annat skola, administration samt vård och omsorg. Lystkom ansvarar för drift och IT-support av IT-miljön i Lycksele och Storumans kommuner.
Som IT-supporttekniker i Lystkom arbetar du i första linjens support och hjälper våra kunder med ärenden som inkommer. Utöver IT-support så kan du vara teknisk specialist inom olika områden. Vanligt förekommande arbetsuppgifter omfattar klienthantering, behörighetsadministration, felsökning av applikationer och hårdvara och att delta i olika utvecklingsprojekt.
OM DIG
Vi söker i första hand dig som har eftergymnasial utbildning med IT som huvudinriktning. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT-drift och teknisk support är meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
Arbetet är varierande och du kommer att möta många olika typer av utmaningar. Därför behöver du ha en god planeringsförmåga, servicekänsla, social kompetens samt en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som trivs med ett varierat arbetstempo, är lyhörd och pedagogisk samt har ett naturligt förhållningssätt till arbete med människor. Vi vill att du har god kommunikationsförmåga via olika kanaler som telefon, fysiska möten och digitala verktyg. Som person är du noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
KRAV
B-körkort
OM OSS
Lystkom består av ca 30 medarbetare i de fyra medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Lystkom IT består av ca 15 personer med placering i Lycksele, Storuman och Tärnaby.
OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Vikariat från april 2024 och minst ett år framåt med möjlighet till förlängning
Omfattning: 100 %
Placeringsort: Lycksele
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Visa mindre

Service Desk - Supporttekniker till Umeå eller Lycksele

Serviceinriktad supporttekniker Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?   Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig st... Visa mer
Serviceinriktad supporttekniker

Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?  

Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder.

Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.

 

Om dig 

Du behöver inte vara någon superhjälte eller inneha svart bälte i något teknikområde. Däremot tror vi att du som söker har ett stort intresse för IT, kundrelationer och ser glädjen i att få arbeta med att lösa problem, teknik och människor. Hos oss kommer du komma långt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.

 

 Vi ser att du som söker har 

- Gymnasial utbildning eller högskoleutbildning/yrkesutbildning
- En förmåga att obehindrat uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift
- Ett starkt driv av att lära dig nya saker
- Är serviceinriktad och gillar kontakt med kunder
- Teknikintresse där goda IT kunskaper och tidigare erfarenhet är meriterande

 

Om rollen som Supporttekniker 

Som Supporttekniker är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet, och vårt ansikte utåt mot våra kunder. En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, chat eller via vårt ärendesystem bistår med support, ger tekniska råd och hanterar driftstörningar i våra kunders IT miljö. Genom varierande arbetsuppgifter och en nära kundrelation har du goda möjligheter att lära dig mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens. 

I rollen som Supporttekniker tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och med hög kvalitét.
Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för att lösa problem och driva utveckling för att effektivisera arbetet genom att nyttja teknikens möjligheter. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det behövs.

 

Om Nordlo 

Vi är cirka 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge och levererar IT- och digitaliseringstjänster till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet. 

För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur därför ser vi positivt på kvinnliga ansökningar.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande: 

- En god balans mellan arbetstid och fritid
- En stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Ett nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett lyhört och närvarande ledarskap

 

Är du sugen på en ny utmaning? Tveka inte på att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig. Visa mindre

Support

Supporttekniker projektledare QT Systems AB startade 2001. Vi är ett hård- och mjukvaruföretag med säte i Norrlands inland, närmare bestämt i Lycksele. Sedan 2023 är QT Systems AB en del av Confirma Software AB. Våra fokusområden är elbilsladdare, passagesystem och bokningssystem. Våra främsta kunder är bostadsrättsföreningar samt sportanläggningar och vi säljer till stor del via våra återförsäljare. Alla våra produkter och tjänster är utvecklade av oss sj... Visa mer
Supporttekniker projektledare
QT Systems AB startade 2001. Vi är ett hård- och mjukvaruföretag med säte i Norrlands inland, närmare bestämt i Lycksele. Sedan 2023 är QT Systems AB en del av Confirma Software AB.
Våra fokusområden är elbilsladdare, passagesystem och bokningssystem. Våra främsta kunder är bostadsrättsföreningar samt sportanläggningar och vi säljer till stor del via våra återförsäljare.
Alla våra produkter och tjänster är utvecklade av oss själva. Detta är vi väldigt stolta över. Det gör även att vi är flexibla och har kapacitet att göra kundanpassningar.
En av våra styrkor är att samtliga av våra produkter och tjänster kan styras genom en och samma app - enkelt för kunden och enkelt att administrera för fastighetsägaren.
Mer info om QT Systems kan ni hitta på vår hemsida: www.qtsystems.se
Arbetsuppgifter:
Jobbet består av att driftsätta, testa, konfigurera och supporta våra kunders anläggningar.
Den mesta kontakten sker direkt med installatören, men kommunikation med anläggningsägare och tekniker hos leverantör av
bokningssystemet förekommer också i hög grad.


Placeringsort
Lycksele


Din profil
Vi letar efter dig som är tekniskt intresserad och bra på att bemöta olika människor.
Har du erfarenhet av passage/bokningssystem, eller grundläggande kunskaper för elinstallationer/belysningsautomation är det ett plus.
Du bör vara bekväm med att prata mycket i telefon, behärska engelska samt tycka om problemlösning.
Har du elektrikerutbildning är det ett plus
Körkort B


Egenskaper vi värdesätter extra mycket hos dig är :
Ödmjukhet
Hjälpsamhet
Intresserad
Ansvarsfull
Problemlösare


Intervjuer sker löpande, så vänta inte med ansökan! Visa mindre

Service Desk - Supporttekniker till Lycksele eller Umeå

Serviceinriktad supporttekniker Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?   Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig st... Visa mer
Serviceinriktad supporttekniker

Vill du vara med och rusta våra kunder för morgondagens behov och göra dem konkurrenskraftiga med hjälp av framtidens teknik? Drivs du av kundservice och smarta tekniska lösningar som skapar verksamhetsnytta - på riktigt?  

Kom och jobba med oss på Nordlo, där vi levererar IT- och digitaliseringslösningar till flera spännande kunder.

Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur, det är därför våra kunder tycker så bra om oss.

 

Om dig 

Du behöver inte vara någon superhjälte eller inneha svart bälte i något teknikområde. Däremot tror vi att du som söker har ett stort intresse för IT, kundrelationer och ser glädjen i att få arbeta med att lösa problem, teknik och människor. Hos oss kommer du komma långt med en vilja att utvecklas och lära dig nya saker.

 

 Vi ser att du som söker har 

- Gymnasial utbildning eller högskoleutbildning/yrkesutbildning
- En förmåga att obehindrat uttrycka dig i svenska och engelska både i tal och skrift
- Ett starkt driv av att lära dig nya saker
- Är serviceinriktad och gillar kontakt med kunder
- Teknikintresse där goda IT kunskaper och tidigare erfarenhet är meriterande

 

Om rollen som Supporttekniker 

Som Supporttekniker är du vår viktigaste ambassadör för vår verksamhet, och vårt ansikte utåt mot våra kunder. En vanlig arbetsdag består av att du via telefon, chat eller via vårt ärendesystem bistår med support, ger tekniska råd och hanterar driftstörningar i våra kunders IT miljö. Genom varierande arbetsuppgifter och en nära kundrelation har du goda möjligheter att lära dig mycket nytt, men också stärka och utveckla din befintliga kompetens. 

I rollen som Supporttekniker tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid och med hög kvalitét.
Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för att lösa problem och driva utveckling för att effektivisera arbetet genom att nyttja teknikens möjligheter. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det behövs.

 

Om Nordlo 

Vi är cirka 850 kollegor på 45+ kontor i Sverige och Norge och levererar IT- och digitaliseringstjänster till kunder inom både offentlig och privat sektor. Vi utvecklar våra kunder och stärker deras konkurrenskraft genom ett brett tjänsteerbjudande och skalbara lösningar. Vi finns till för att stärka våra kunder och effektivisera deras verksamhet. 

För att du ska trivas och må bra i vår organisation är ditt välmående viktigt för oss. Vi tror på en mångfald och arbetar aktivt för en jämlik och inkluderande företagskultur därför ser vi positivt på kvinnliga ansökningar.

Som anställd hos oss kan du förvänta dig följande: 

- En god balans mellan arbetstid och fritid
- En stor delaktighet och möjlighet att påverka
- Ett nära samarbete mellan team och kollegor
- Ett lyhört och närvarande ledarskap

 

Är du sugen på en ny utmaning? Tveka inte på att skicka in din ansökan, vi ser fram emot att höra från dig. Visa mindre

IT-supporttekniker till Lystkom

Välkommen till kommunalförbundet Lystkom med medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Kommunalförbundet Lystkom har till syfte att utveckla samarbeten inom olika områden. Lystkom ansvarar för kommunernas kundtjänst, telefoni, e-tjänstekort samt IT-drift och teknisk support. Våra medarbetare finns på plats i alla fyra medlemskommuner. Våra kommuner är samiska förvaltningsområden och ligger i Västerbottens läns inland. Vi har växlande årst... Visa mer
Välkommen till kommunalförbundet Lystkom med medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Kommunalförbundet Lystkom har till syfte att utveckla samarbeten inom olika områden. Lystkom ansvarar för kommunernas kundtjänst, telefoni, e-tjänstekort samt IT-drift och teknisk support. Våra medarbetare finns på plats i alla fyra medlemskommuner.
Våra kommuner är samiska förvaltningsområden och ligger i Västerbottens läns inland. Vi har växlande årstider med goda möjligheter till en innehållsrik fritid och bra boende nära naturen.
Lystkom är övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker vår attraktionskraft. Vår organisation brinner för god service med positivt bemötande, hög tillgänglighet och god kvalitet.
OM JOBBET
Vi söker en IT-supporttekniker med placering i Lycksele. Våra kunder finns inom bland annat skola, administration samt vård och omsorg. Lystkom ansvarar för drift och IT-support av IT-miljön i Lycksele och Storumans kommuner.
Som IT-supporttekniker i Lystkom arbetar du i första linjens support och hjälper våra kunder med ärenden som inkommer. Utöver IT-support så kan du vara teknisk specialist inom olika områden. Vanligt förekommande arbetsuppgifter omfattar klienthantering, behörighetsadministration, felsökning av applikationer och hårdvara och att delta i olika utvecklingsprojekt.
OM DIG
Vi söker i första hand dig som har eftergymnasial utbildning med IT som huvudinriktning. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT-drift och teknisk support är meriterande. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska, i både tal och skrift.
Arbetet är varierande och du kommer att möta många olika typer av utmaningar. Därför behöver du ha en god planeringsförmåga, servicekänsla, social kompetens samt en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som trivs med ett varierat arbetstempo, är lyhörd och pedagogisk samt har ett naturligt förhållningssätt till arbete med människor. Vi vill att du har god kommunikationsförmåga via olika kanaler som telefon, fysiska möten och digitala verktyg. Som person är du noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
KRAV
B-körkort
OM OSS
Lystkom består av ca 30 medarbetare i de fyra medlemskommunerna Lycksele, Storuman, Vilhelmina och Åsele. Lystkom IT består av ca 15 personer med placering i Lycksele, Storuman och Tärnaby.
OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Placeringsort: Lycksele
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Visa mindre

Service Desk - Supporttekniker till Lycksele eller Umeå

Om Nordlo Som en ny IT-utmanare i Norden behöver vi nu fler starka spelare som vågar utmana och vara nyskapande tillsammans med oss. För att nå till toppen har vi valt att fokusera på det vi anser är viktigt, att arbeta tillsammans, agera med hjärtat och skapa affärsvärde. Kund och medarbetare delar alltid första plats. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur. Vi är till för våra kunder. Nordlo i Um... Visa mer
Om Nordlo
Som en ny IT-utmanare i Norden behöver vi nu fler starka spelare som vågar utmana och vara nyskapande tillsammans med oss.

För att nå till toppen har vi valt att fokusera på det vi anser är viktigt, att arbeta tillsammans, agera med hjärtat och skapa affärsvärde. Kund och medarbetare delar alltid första plats. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur. Vi är till för våra kunder.

Nordlo i Umeå och Lycksele har idag 55 anställda fördelade på båda kontoren. Tillsammans har Nordlo cirka 740 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,4 miljarder SEK.

Din roll
I rollen som Supporttekniker har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför innebär inte rollen en klassisk Helpdesk-, 1st line-roll, utan du förväntas svara på alla typer av ärenden.

Du tar främst emot ärenden från kund via telefon samt via vårt ärendesystem. Ärenden varierar i karaktär och som ett resultat av bra miljöer ute hos kund så har vi en hög svårighetsgrad på ärenden som behöver lösas. Det handlar snarare om fel i applikationer, installationer, uppdatering av program, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365 (exempelvis Microsoft Teams). 

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt både i och utanför ditt egna team. Det kan exempelvis vara de teknisk kundansvariga, projektledare, konsulter med mera. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

Vid behov innefattar rollen även godsmottagning, paket/pallutskick och en del lagerhantering som stöd till vårt Shared Service Team.

Du är
I rollen som Supporttekniker i team Service Desk tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:

• Svara på allmänna IT-frågor

• Felsökning av nätverk

• Lösa akuta fel på PC eller MAC

• Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem mm.

• Eskalera ärenden vidare inom Nordlo

• Ta emot och leverera in paket på lagret

• Packa och skicka paket/pallar till kund

Är du vår nästa supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Starta din IT-karriär hemifrån, med Telenor och Webhelp!

Arbeta heltid med teknisk support hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige! Har du stort tekniskt intresse, är strukturerad och van att hålla flera bollar i luften? Då kan det vara dig vi letar efter! Som vår kollega i det här teamet arbetar du med att lösa olika tekniska ärenden, effektivt och med fokus på kundens bästa. Du kommer att en del av ett dynamiskt team med trevliga människor, en del finns på våra kontor, andra i olika delar av l... Visa mer
Arbeta heltid med teknisk support hemifrån - permanent från valfri placeringsort i Sverige!
Har du stort tekniskt intresse, är strukturerad och van att hålla flera bollar i luften? Då kan det vara dig vi letar efter!
Som vår kollega i det här teamet arbetar du med att lösa olika tekniska ärenden, effektivt och med fokus på kundens bästa. Du kommer att en del av ett dynamiskt team med trevliga människor, en del finns på våra kontor, andra i olika delar av landet. Kanske din granne är en!
Viktigast av allt, du kommer alltid att ha din teamleader nära till hands, hen ser till att du får det stöd och den utbildning du behöver, och att din personliga utveckling står i fokus hos oss.
Den här tjänsten går ut på att du kommer att arbeta hemifrån permanent, dvs. även efter att pandemin avtar. På så vis får du möjligheten att starta en intressant karriär där du känner dig hemma!
Vi erbjuder dig ett jobb i ett multinationellt företag som växer kraftigt
Webhelp är ett snabbt växande företag där du kommer att ha mer än 60 000 kollegor i 40 länder. Blir du vår kollega kommer du att starta tjänsten med en gedigen utbildning, på heltid, i hantering av kundsamtal, ärendehantering och felsökningslogik. Utbildningen kommer, som detta #jobbjustnu , att ske helt på distans. Under utbildningen fokuserar vi på att förbereda dig som nyanställd på allra bästa sätt så att du känner dig trygg i din arbetsroll.
Förmåner:
Fast månadslön
Kollektivavtal med Unionen
Friskvårdsbidrag
Utvecklingsmöjligheter

Dina dagliga arbetsuppgifter består av felsökning av de tjänster som vi förmedlar till kunden…
Ta emot inkommande samtal från befintliga kunder
Svara på frågor om bredband och TV-tjänster
Följa upp support-ärenden
Merförsäljning till befintliga kunder

Vi söker dig som helst har IT-inriktad gymnasie/YHutbildning, eller praktisk erfarenhet inom teknisk support och...
Vill hela tiden lära nytt och kan arbeta självständigt
Är en duktig problemlösare
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och du känner dig bekväm med att hantera ett samtal på engelska
Kan hålla flera bollar i luften samtidigt
Är öppen för att arbeta kvällar och helger då det är ett krav
Det är meriterande om du har erfarenhet av något system för ärendehantering, kundinformationssystem, felsökningsverktyg, förståelse för nätverk LAN, WAN, WLAN.

Känner du igen dig? Ta då första steget i en resa med Webhelp - Sänd ditt cv nu!
START: 2021-11-29 och 2021-12-06
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 80% (börjar med 6 månaders provanställning)
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, 08:00-21:00 måndag-fredag, helger 10:00-19:00
PLACERINGSORT: Där du bor i Sverige, organisatoriskt kommer du att tillhöra vårat kontor i Umeå
Vi gör löpande rekryteringar och urval, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov. Visa mindre

Service Desk - Supporttekniker till Lycksele eller Umeå

Om Nordlo Som en ny IT-utmanare i Norden behöver vi nu fler starka spelare som vågar utmana och vara nyskapande tillsammans med oss. För att nå till toppen har vi valt att fokusera på det vi anser är viktigt, att arbeta tillsammans, agera med hjärtat och skapa affärsvärde. Kund och medarbetare delar alltid första plats. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur. Vi är till för våra kunder. Nordlo i Um... Visa mer
Om Nordlo
Som en ny IT-utmanare i Norden behöver vi nu fler starka spelare som vågar utmana och vara nyskapande tillsammans med oss.

För att nå till toppen har vi valt att fokusera på det vi anser är viktigt, att arbeta tillsammans, agera med hjärtat och skapa affärsvärde. Kund och medarbetare delar alltid första plats. Vi tror på delaktighet, kreativitet och engagemang före fina titlar och en fyrkantig struktur. Vi är till för våra kunder.

Nordlo i Umeå och Lycksele har idag 55 anställda fördelade på båda kontoren. Tillsammans har Nordlo cirka 740 medarbetare på ett 40-tal orter i Sverige och Norge samt en omsättning på 1,4 miljarder SEK.

Din roll
I rollen som Supporttekniker har du och dina kollegor ett brett ansvar där ni svarar på samtliga inkommande ärenden. Därför innebär inte rollen en klassisk Helpdesk-, 1st line-roll, utan du förväntas svara på alla typer av ärenden.

Du tar främst emot ärenden från kund via telefon samt via vårt ärendesystem. Ärenden varierar i karaktär och som ett resultat av bra miljöer ute hos kund så har vi en hög svårighetsgrad på ärenden som behöver lösas. Det handlar snarare om fel i applikationer, installationer, uppdatering av program, felsökning av nätverk och ärenden kopplat till Microsoft Office 365 (exempelvis Microsoft Teams). 

I rollen samarbetar du mycket med kollegor internt både i och utanför ditt egna team. Det kan exempelvis vara de teknisk kundansvariga, projektledare, konsulter med mera. Det råder ett prestigelöst klimat där fokuset hela tiden handlar om att få kunders IT-miljöer att fungera problemfritt.

Vid behov innefattar rollen även godsmottagning, paket/pallutskick och en del lagerhantering som stöd till vårt Shared Service Team.

Du är
I rollen som Supporttekniker i team Service Desk tar du stort ägandeskap för dina ansvarsuppgifter, utförandet av dessa och säkerställer att alla blir slutförda i tid. Du är engagerad och räds inte att ta egna initiativ för lösa problem. Därtill är du duktig på att planera och driva ditt arbete framåt och ber om hjälp när det krävs. Vidare har du många interna och externa kontaktytor vilket gör att du förstår vikten av god och tydlig kommunikation. Därtill är du noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:

• Svara på allmänna IT-frågor

• Felsökning av nätverk

• Lösa akuta fel på PC eller MAC

• Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem mm.

• Eskalera ärenden vidare inom Nordlo

• Ta emot och leverera in paket på lagret

• Packa och skicka paket/pallar till kund

Är du vår nästa supporttekniker? Tveka inte på att skicka in din ansökan redan idag. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Visa mindre

Systemtekniker till Länstrafiken i Västerbotten, Lycksele/Umeå

Arbetsbeskrivning Vill du vara en del av ett väletablerat företag med spännande och varierande arbetsuppgifter inom IT kan det här vara jobbet för dig!   Tjänsten som systemtekniker tillhör organisatoriskt huvudkontoret i Lycksele, men kan placeras antingen i Lycksele eller i Umeå. Team IT består totalt av fem drivande anställda som jobbar med förvaltning och utveckling av Länstrafikens IT-system. Teamet arbetar med biljett och betalsystem som är programv... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en del av ett väletablerat företag med spännande och varierande arbetsuppgifter inom IT kan det här vara jobbet för dig!  

Tjänsten som systemtekniker tillhör organisatoriskt huvudkontoret i Lycksele, men kan placeras antingen i Lycksele eller i Umeå. Team IT består totalt av fem drivande anställda som jobbar med förvaltning och utveckling av Länstrafikens IT-system. Teamet arbetar med biljett och betalsystem som är programvara och hårdvara ute i bussar och i klientdatorer. Inom ansvaret ligger också utveckling och drift av informationssystem (digitala skyltar och styrsystem) samt ett realtidssystem.  Det innebär arbete med programvara samt hårdvara i bussar och på kontor. I teamets arbetsuppgifter ingår även affärssystem, BI-system, Servrar, klientdatorer, databaser, nätverk, trafikplaneringsverktyg, telefoni och växelsystem.

Som anställd hos Länstrafiken i Västerbotten är du omgiven av kollegor som hjälper varandra. Länstrafikens anställda arbetar efter bolagets spelregler som är:

Modiga

- Genom kunskap skapas trygghet och självständighet

Personliga

- Vi bemöter kunder och kollegor med respekt och lyhördhet

Öppna

- Vi lyssnar och är öppna för förändring och utveckling

Ansvarsområden
Som systemtekniker kommer du huvudsakligen att arbeta i support, felsökning, reparationer, leveranser och installationer av biljett- och betalsystem, samt realtidssystem.  Du kommer att ha nära samarbete med trafikföretagen. Du ska upprätthålla dokumentation av åtgärder och leveranser av hårdvara för att ha god struktur.  Du kommer även att arbeta med användarsupport, administration, felsökning och felavhjälpning av övriga IT-system. Utbildning av användare i olika system kan även förekomma. Team IT arbetar gemensamt med veckovisa möten där aktuella ärenden fördelas mellan de anställa. Mötena sker huvudsakligen digitalt. 

Arbetstider
Omfattning: Tjänsten är ett föräldravikariat för perioden: 
2021-09-01 till 2022-07-31.

Ort: Lycksele eller Umeå.

Arbetstider: Dagtid, vardagar samt schemalagd beredskap.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är nyfiken, driven och tycker om att arbeta i grupp. Du ska vara lyhörd och ha förmåga att uttrycka dig pedagogiskt. Länstrafiken är en organisation som är under ständig utveckling och du behöver därför med lätthet kunna ställa om efter nya förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:
• Genomgått en utbildning i IT/Teknik på minst gymnasienivå eller några års arbetslivserfarenhet inom IT/systemteknik. 
• B-körkort, resor i tjänsten kan bli aktuellt.
• Goda kunskaper i svenska och grundläggande kunskaper i engelska.

Meriterande:
• Erfarenhet av service och reparation av teknisk utrustning. 
• Arbetslivserfarenhet inom systemförvaltning och eller användarsupport.
• Vana att arbeta med Active directory, Windows server, Office 365, företagsnätverk.
• Vana att arbeta med POS (försäljningssystem).
• Vana att arbeta med telefoni och växelsystem.
• Vana att arbeta med systeminstallation i fordon.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-05-17, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad rekrytering. Du är välkommen att ställa dina frågor till rekryteringskonsult Kristina Karlsson 070-577 34 61 [email protected]



Om företaget
Länstrafiken i Västerbotten är ett bolag som ägs av Region Västerbotten. Länstrafikens uppdrag är att upphandla och genom avtal med trafikföretag bedriva kollektivtrafik i Västerbotten. I Länstrafikens verksamhet finns även dotterbolaget Bussgods i Norr. Bussgods bedrivs på persontrafikens villkor vilket innebär att gods skickas med den befintlig kollektivtrafik som ger minimal miljöpåverkan. Länstrafiken arbetar för att kollektivtrafiken ska vara en självklar del av resandet i ett hållbart Västerbotten.
Länstrafiken har en kundservice för den allmänna kollektivtrafiken och en beställningscentral för serviceresor i Umeå, Lycksele och Skellefteå. I Lycksele finns Länstrafikens huvudkontor.
Läs gärna mer på www.tabussen.nu Visa mindre

Service Desk - Supporttekniker

Vi på Acon arbetar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med kunden, att sätta sig in i kundens situation och lösa deras behov. Om du är sugen på att utvecklas inom företaget kommer du få goda förutsättningar för det. Det finns tydliga steg i organisationen, där Service Desk är en naturlig plats att börja din resa på.Acon är ett företag som växer för varje år som går och just... Visa mer
Vi på Acon arbetar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med kunden, att sätta sig in i kundens situation och lösa deras behov. Om du är sugen på att utvecklas inom företaget kommer du få goda förutsättningar för det. Det finns tydliga steg i organisationen, där Service Desk är en naturlig plats att börja din resa på.Acon är ett företag som växer för varje år som går och just nu är vi 45 anställda fördelat på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm.Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.Acon har varit med på VAs lista för ”Superföretag” 3 år i rad och även varit nominerad till DI Gasell. Har grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara. Du bör ha kunskap i Microsofts standardprodukter och det är meriterande om du har erfarenhet av Apples produkter. I arbetet behöver du kunna kommunicera tydligt och professionellt i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och gillar att ta eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar Till Service Desk kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär att du löser kundens incidenter eller driver ärendet vidare för kundens räkning. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer som stöd.Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på hur lång tid ett ärende får ta. Självklart arbetar du effektivt men det viktigaste är att kundens situation löser sig.Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering. Där jobbar du med incidenter, förfrågningar, och beställningar. Vanliga uppgifter du gör i vardagen:• Svara på allmänna IT-frågor.• Ta emot och hantera beställningar.• Lösa akuta fel på PC eller MAC.• Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem, tablets mm. • Eskalera ärenden vidare inom Acon.• Utföra tekniska installationer hos kund.Acon har kunder som är etablerade i andra länder, så samtal på engelska är en del av vardagen.Dina arbetstider innefattar kvällar och helger men det är teamet tillsammans som sätter schemat och där har du möjlighet att anpassa tiderna. Visa mindre

Teknisk & serviceinriktad? Telenor söker dig till sin support i Umeå

Vill du bli vår nya kollega? Vi på Webhelp strävar efter att anställa de bästa kundservicemedarbetarna som finns på marknaden! Känner du dig träffad? Hör av dig! OM TJÄNSTEN PÅ TELENORS TEKNISKA SUPPORT Som medarbetare på teknisk support arbetar du med att lösa olika tekniska ärenden på bästa sätt, samtidigt som du är effektiv i ditt arbete. Du tar emot inkommande samtal från befintliga kunder rörande frågor kring sitt fiberbredband, bredband via telejacke... Visa mer
Vill du bli vår nya kollega? Vi på Webhelp strävar efter att anställa de bästa kundservicemedarbetarna som finns på marknaden! Känner du dig träffad? Hör av dig!
OM TJÄNSTEN PÅ TELENORS TEKNISKA SUPPORT
Som medarbetare på teknisk support arbetar du med att lösa olika tekniska ärenden på bästa sätt, samtidigt som du är effektiv i ditt arbete. Du tar emot inkommande samtal från befintliga kunder rörande frågor kring sitt fiberbredband, bredband via telejacket och TV-tjänster. En stor del av ditt jobb består av att felsöka kundens tjänster som vi förmedlar. Våra kunder ska alltid få en bra upplevelse och ett trevligt bemötande när de ringer in till oss. Vi strävar alltid efter att leverera service i världsklass!
Du kommer att få jobba på en ung och fartfylld arbetsplats där vi alltid strävar efter att ha kul på jobbet.
Utöver teknisk support kommer du även att arbeta med merförsäljning till våra befintliga kunder. Det är mediterande om du har tidigare erfarenhet av teknisk support och försäljning men inget krav. Vill du lära dig så lär vi dig!
Är du en engagerad medarbetare och en lagspelare kommer du att trivas hos oss. Vi tror på att framgång nås genom samarbete! Det viktigaste för oss är inte vad du gjort innan utan att du har viljan och engagemanget att lära dig nya saker!
VI SÖKER DIG SOM...
Har godkända betyg i Svenska 1 och Engelska 5 (Svenska A & Engelska A)
Talar flytande Svenska och du känner dig bekväm med att ta ett samtal på engelska

VAD VI KAN ERBJUDA DIG?
En arbetsplats och företag som växer där det finns goda utvecklingsmöjligheter för den som vill.
Blir du vår kollega kommer du börja tjänsten med en introduktion och en resa i vår trainer-utbildning.
Du kommer garanterat utveckla dina tekniska kunskaper, din kommunikativa och sociala förmåga hos oss!

START: 2021-04-12 eller 2021-05-03
PLACERINGSORT: Umeå
ANSTÄLLNINGSFORM: Tillsvidareanställning på 80% (börjar med 6 månaders provanställning)
ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna, 08:00-21:00 måndag-fredag, helger 10:00-19:00
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2021-04-05 Visa mindre

IT - tekniker till LYSTKOM

Välkommen till Lycksele - staden i Lappland - ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter ... Visa mer
Välkommen till Lycksele - staden i Lappland - ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd.

Vi söker nu en IT-tekniker till det nybildade kommunalförbundet LYSTKOM.

OM JOBBET
Vi söker nu en IT-supporttekniker till kontoret i Lycksele. Våra kunder finns inom bland annat skola, administration samt vård och omsorg. Vi ansvarar för driften av IT-miljöerna i Lycksele och Storumans kommuner. För närvarande pågår arbete med en gemensam driftsmiljö samt gemensamma manageringsverktyg.

Du kommer huvudsakligen att befinna dig i en första linje-support som tar hand om ärenden från våra kunder via telefon, e-post och våra ärendehanteringssystem. I dina arbetsuppgifter ingår att du ska lösa ärenden såsom klienthantering, behörighetsadministration samt felsökning av applikationer och hårdvara via fjärrstyrning eller ute hos kund. I din roll som IT-supporttekniker ingår du även i andra linjens support där du analyserar, felsöker, löser ärenden eller arbetar i olika utvecklingsprojekt.

OM DIG
Vi söker i första hand dig som har eftergymnasial utbildning med IT som huvudinriktning. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom IT-support är meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.

Arbetet är varierande och du kommer att möta många olika typer av utmaningar. Därför behöver du ha en god servicekänsla, god social kompetens samt en förmåga att arbeta både självständigt och i team. Vi söker dig som trivs med ett högt arbetstempo, är lyhörd och pedagogisk. Som person är du noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

OM OSS
Lycksele, Storumans och Åsele kommuner ligger i Västerbottens läns inland och är samiska förvaltningsområden. Vi har växlande årstider samt goda möjligheter till en innehållsrik fritid och bra boende. I kommunerna finns ett varierat utbud av aktiviteter som ökar trivseln. Här finner du natursköna upplevelser vinter och sommar, ett rikt friluftsliv med slalombackar, elljusspår och idrottsanläggningar samt goda möjligheter till jakt och fiske. Tack vare goda kommunikationsmöjligheter kan du ta del av stadspuls när du önskar och samtidigt leva nära naturen. Vi strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra kompetenta medarbetare. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd.

LYSTKOM är ett gemensamt kommunalförbund för Lycksele, Storumans och Åsele kommuner. I kommunalförbundets verksamhetsområde ingår bland annat IT-drift/-support, kundtjänst och telefoni. IT-organisationen heter Lyst IT och verkar i dagsläget i Lycksele och Storumans kommuner.

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Inom detta område arbetar flest män och därför hoppas vi att även kvinnor söker tjänsten. Vi tror även att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Eftersom Lycksele och Storumans kommuner är samiska förvaltningsområden kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

KONTAKTPERSONER
IT-chef, Marléne Holgersson, telefon 0950-140 50, [email protected]
Affärs- och driftansvarig, Pierre Sandström, telefon 0950-166 08, [email protected]
Företrädare för Vision, Per Långström, telefon 0950-162 31, [email protected] Visa mindre

Service Desk - Supporttekniker

Till Service Desk kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär att du löser kundens incidenter eller driver ärendet vidare för kundens räkning. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer som stöd. Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på hur lång tid ett ärende får ta. Självkla... Visa mer
Till Service Desk kan användarna vända sig med alla IT-relaterade frågor, incidenter och beställningar. Din uppgift är att se till att kunden är nöjd. Detta innebär att du löser kundens incidenter eller driver ärendet vidare för kundens räkning. Det finns rutiner och tydliga riktlinjer som stöd.

Acon levererar rätt IT med maximalt värde till sina kunder. Detta innebär bland annat att du inte arbetar utifrån krav på hur lång tid ett ärende får ta. Självklart arbetar du effektivt men det viktigaste är att kundens situation löser sig.

Du arbetar dagligen i Acons ramverk för ärendehantering. Där jobbar du med incidenter, förfrågningar, och beställningar.

Vanliga uppgifter du gör i vardagen:
• Svara på allmänna IT-frågor.
• Ta emot och hantera beställningar.
• Lösa akuta fel på PC eller MAC.
• Lösa akuta fel på skrivare, kassasystem, tablets mm.
• Eskalera ärenden vidare inom Acon.

Acon har kunder som är etablerade i andra länder, så samtal på engelska är en del av vardagen.

Dina arbetstider innefattar kvällar och helger men det är teamet tillsammans som sätter schemat och där har du möjlighet att anpassa tiderna.


Har grundläggande teknisk kunskap inom hårdvara och mjukvara. Du bör ha kunskap i Microsofts standardprodukter och det är meriterande om du har erfarenhet av Apples produkter. I arbetet behöver du kunna kommunicera tydligt och professionellt i tal och skrift på både svenska och engelska.

Vi söker dig som är tydlig, stabil, noggrann och gillar att ta eget ansvar. Vi vill att du drivs av att se förbättringar i ditt vardagsarbete. Du är bra på att samarbeta, är flexibel, stresstålig och har förmågan att se helhetsperspektiv. Stor vikt läggs vid den personliga lämpligheten.

Du delar Acons kärnvärden: Ärlighet, Engagemang, Kvalitet och Ansvar


Vi på Acon arbetar för att ha kul och utvecklas, men vi är också riktigt duktiga på det vi gör! Vi söker dig som gillar att vara i kontakt med kunden, att sätta sig in i kundens situation och lösa deras behov. Om du är sugen på att utvecklas inom företaget kommer du få goda förutsättningar för det. Det finns tydliga steg i organisationen, där Service Desk är en naturlig plats att börja din resa på.

Acon är ett företag som växer för varje år som går och just nu är vi 45 anställda fördelat på kontor i Lycksele, Umeå och Stockholm.

Acon ser positivt på kvinnliga sökanden och det finns ett uttalat mål att öka jämställdheten på företaget.

Acon har varit med på VAs lista för ”Superföretag” 3 år i rad och även varit nominerad till DI Gasell. Visa mindre