Lediga jobb som Administrativ assistent i Lycksele

Se lediga jobb som Administrativ assistent i Lycksele. Genom att välja en specifik arbetsgivare kan du även välja att se alla jobb i Lycksele som finns hos arbetsgivaren.

Administrativ assistent inom Sjukförsäkringen, stöd för återgång, Lycksele

Ansök    Apr 23    Försäkringskassan    Administratör
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.   Avdelningen Stöd för å... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

 

Avdelningen Stöd för återgång (SFT) Norra ansvarar för Försäkringskassans samordningsuppdrag i länen Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Administrativt ledningsstöd
Som administrativ assistent inom SFT Norra ger du i första hand administrativt stöd till områdes- och enhetscheferna och bidrar därmed till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.

I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• agerar på eget initiativ, jobbar proaktivt och tar ansvar för att nå goda resultat
• är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. 

Det är meriterande om du


• har goda kunskaper i teknik och it och har mycket goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel)
• har goda kunskaper i systemen Hapo och Agresso
• har erfarenhet av administrativt arbete, gärna från myndighet
• har kunskap om förvaltningslagen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort är någon av våra arbetsplatser i området Norra d v s Kiruna, Gällivare, Kalix, Piteå, Luleå, Skellefteå, Lycksele, Umeå, Sundsvall, Sollefteå eller Östersund.

Kontaktpersoner
Områdeschef Mikael Broman 010-1115423 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Carin-Maria Dahlberg 010-1131047 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST Ida Roos 010-1118519, Saco-S Carin Eriksson 010-1118261.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 maj. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna. Visa mindre

Administrativ assistent inom Sjukförsäkringen, stöd för återgång, Lycksele

Ansök    Apr 22    Försäkringskassan    Administratör
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.   Avdelningen Stöd för å... Visa mer
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan.

 

Avdelningen Stöd för återgång (SFT) Norra ansvarar för Försäkringskassans samordningsuppdrag i länen Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland.

Administrativt ledningsstöd
Som administrativ assistent inom SFT Norra ger du i första hand administrativt stöd till områdes- och enhetscheferna och bidrar därmed till att chefernas vardag fungerar smidigt. Rollen innebär ett nära samarbete med verksamheten och i arbetet tar du egna initiativ till förbättring.

I arbetet hanterar du mötesdokumentation, personaladministration, behörigheter och inköp. Du koordinerar och följer upp aktiviteter inom arbetsmiljö, verksamhetsplanering, konferenser med mera. Tjänsten innebär också arbete med diarieföring och du assisterar chefen med bland annat attestering av fakturor och statistikuppföljning. Du samarbetar med och är kontaktperson åt andra verksamheter både internt och externt. Som medarbetare på Försäkringskassan har du ett högt säkerhetsmedvetande eftersom myndigheten kommer i kontakt med sekretessbelagda uppgifter.

Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar.

Vi söker dig som


• har slutbetyg från gymnasiet eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• har ett systematiskt och noggrant arbetssätt
• samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål
• har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift
• agerar på eget initiativ, jobbar proaktivt och tar ansvar för att nå goda resultat
• är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer
• identifierar snabbt problem och löser dessa på ett relevant sätt. 

Det är meriterande om du


• har goda kunskaper i teknik och it och har mycket goda kunskaper i Officepaketet (främst Excel)
• har goda kunskaper i systemen Hapo och Agresso
• har erfarenhet av administrativt arbete, gärna från myndighet
• har kunskap om förvaltningslagen.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrigt
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort är någon av våra arbetsplatser i området Norra d v s Kiruna, Gällivare, Kalix, Piteå, Luleå, Skellefteå, Lycksele, Umeå, Sundsvall, Sollefteå eller Östersund.

Kontaktpersoner
Områdeschef Mikael Broman 010-1115423 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Carin-Maria Dahlberg 010-1131047 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST Ida Roos 010-1118519, Saco-S Carin Eriksson 010-1118261.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 16 maj. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan.

Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan.

Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna. Visa mindre

Admin. assistent sökes för säsongsarbete - Stöd inom bärplockning

Ansök    Jan 2    Bergrams Bär AB    Administratör
Om jobbet: Vi söker flera administrativa assistenter för att hantera administrativa uppgifter kopplade till bärplockning under säsongsarbetet. Registrera vikten av bär som plockats av arbetare och dokumentera resultaten. Hantera enklare bokföringsuppgifter kopplade till löner och prestationer. Skapa och underhålls administrativa register för att säkerställa korrekt informationsflöde. Kommunicera med bärplockare och arbetsledare för att koordinera arbetsr... Visa mer
Om jobbet:
Vi söker flera administrativa assistenter för att hantera administrativa uppgifter kopplade till bärplockning under säsongsarbetet.
Registrera vikten av bär som plockats av arbetare och dokumentera resultaten.
Hantera enklare bokföringsuppgifter kopplade till löner och prestationer.
Skapa och underhålls administrativa register för att säkerställa korrekt informationsflöde.
Kommunicera med bärplockare och arbetsledare för att koordinera arbetsrutiner och lösa problem.

Arbetet sker i närheten av bärplockarnas arbetsområde, och det krävs noggrannhet samt en god förmåga att arbeta självständigt.


Krav för jobbet:
Goda kunskaper i thailändska i tal och skrift är ett krav. (Arbetet innebär daglig kommunikation med thailändska bärplockare.)
God förmåga att hantera siffror och hålla ordning på detaljer.
Förmåga att arbeta i team och anpassa sig till svenska arbetsrutiner.



Förmåner:
Utbildning och introduktion ges innan arbetet börjar. Visa mindre

Arbetsledare Lycksele Djurpark

Ansök    Feb 5    Lycksele Djurpark AB    Administratör
Arbetsledare Vi söker dig som är serviceinriktad och en framåt person. Ingen dag är den andra lik och du kommer ofta att stöta på nya och utmanande situationer. Detta gör att du som person måste vara väldigt flexibel och initiativtagande. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo där det händer mycket och du har en mycket god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifter:               I rollen som arbetsledare handleder du våra säsongs/ferie-arbetare i Leklandet. ... Visa mer
Arbetsledare

Vi söker dig som är serviceinriktad och en framåt person. Ingen dag är den andra lik och du kommer ofta att stöta på nya och utmanande situationer. Detta gör att du som person måste vara väldigt flexibel och initiativtagande. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo där det händer mycket och du har en mycket god samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter:              
I rollen som arbetsledare handleder du våra säsongs/ferie-arbetare i Leklandet. Du kommer att hjälpa och stötta upp där det behövs under dagen.

Kvalifikationer:               
Du har en avklarad gymnasieutbildning. Du är serviceinriktad och har erfarenhet av arbetsledning. Då det är ett högt tempo under högsäsongen krävs det att du är stresstålig och lösningsorienterad. Du kan kommunicera på svenska såväl som engelska. Erfarenhet inom administration är meriterande. 

Omfattning:
250530-250817, eller enligt överenskommelse
Heltid, schemalagd arbetstid.

Lön:                                  
Enligt avtal 

Upplysningar:
Sigrid Körling, 0950-167 11
[email protected]                  


Facklig representant för Kommunal nås på sektionen på 010-442 96 73

Ansökan      
Vi handlägger ansökningarna löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt Visa mindre

Arbetsledare Lycksele Djurpark

Ansök    Apr 10    Lycksele Djurpark AB    Administratör
Arbetsledare Vi söker dig som är serviceinriktad och en framåt person. Ingen dag är den andra lik och du kommer ofta att stöta på nya och utmanande situationer. Detta gör att du som person måste vara väldigt flexibel och initiativtagande. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo där det händer mycket och du har en mycket god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifter:               I rollen som arbetsledare handleder du våra säsongs/ferie-arbetare i Leklandet. ... Visa mer
Arbetsledare

Vi söker dig som är serviceinriktad och en framåt person. Ingen dag är den andra lik och du kommer ofta att stöta på nya och utmanande situationer. Detta gör att du som person måste vara väldigt flexibel och initiativtagande. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo där det händer mycket och du har en mycket god samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter:              
I rollen som arbetsledare handleder du våra säsongs/ferie-arbetare i Leklandet. Du kommer att hjälpa och stötta upp där det behövs under dagen.

Kvalifikationer:               
Du har en avklarad gymnasieutbildning. Du är serviceinriktad och har erfarenhet av arbetsledning. Då det är ett högt tempo under högsäsongen krävs det att du är stresstålig och lösningsorienterad. Du kan kommunicera på svenska såväl som engelska. Erfarenhet inom administration är meriterande. 

Omfattning:
250530-250817, eller enligt överenskommelse
Heltid, schemalagd arbetstid.

Lön:                                  
Enligt avtal 

Upplysningar:
Sigrid Körling, 0950-167 11
[email protected]                  


Facklig representant för Kommunal nås på sektionen på 010-442 96 73

Ansökan      
Vi handlägger ansökningarna löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt Visa mindre

Julla Májja - projektadministratör 40%

Närheten till Vindelfjällen och den outbyggda Vindelälven gör att Sorsele kommun kan erbjuda många olika miljöer och en mångfald av aktiviteter. Här har du alla möjligheter att leva ett aktivt liv. Sorsele är känt för sitt kvalitativa fiske, och för dig med jaktintresse finns här unika möjligheter att kunna ägna dig åt det. Sorsele är ett litet samhälle mitt i Lappland, med det lilla samhällets fördelar: närhet och enkelhet. Här verkar vi tillsammans. De... Visa mer
Närheten till Vindelfjällen och den outbyggda Vindelälven gör att Sorsele kommun kan erbjuda många olika miljöer och en mångfald av aktiviteter. Här har du alla möjligheter att leva ett aktivt liv. Sorsele är känt för sitt kvalitativa fiske, och för dig med jaktintresse finns här unika möjligheter att kunna ägna dig åt det.
Sorsele är ett litet samhälle mitt i Lappland, med det lilla samhällets fördelar: närhet och enkelhet. Här verkar vi tillsammans. Det finns ett stort behov av arbetskraft i hela kommunen, så har du familj kan vi hjälpa till med tips på arbetsgivare för din respektive. Sorsele ligger strategiskt till mellan flera olika flygplatser, med nio mil till den närmaste.
Projektet Julla Májja - den samiska biblioteksbussen utsågs till årets mobila bibliotek 2023 och besöker kommunerna Sorsele, Lycksele, Dorotea, Vilhelmina, Malå, Åsele och Storuman. Projektet drivs under 2024 och 2025 med projektbidrag från region Västerbotten och medfinansiering från kommunerna. Julla Májja har tidigare finansierats av projektbidrag från kulturrådet. För 2024 finns en anställning som projektadministratör på 40% som pågår till 31 december 2024. Nuvarande projektmedarbetare avslutar sin anställning och vi söker nu en ersättare för resterande del av projektåret.
Projektets målgrupper är både samiska medborgare och medborgare som inte är samer inom förskolor, skolor, äldreboende och allmänhet. Projektet når ut med språkrevitalisering, samtal om psykisk ohälsa, matens kretslopp från fjäll till bord, HBTQI+, renskötselyrket, samisk kultur, traditionell kunskap, duodji, jojk, teater, film och litteratur. Biblioteksbussen erbjuder litteratur och medier på nord-, syd-, ume-, lule- och pitesamiska för att främja språkbevarande och stärka den samiska identiteten. En stor del av utbudet är även lokal- och samisk litteratur på svenska.
Arbetsuppgifter:
Anställningen som projektadministratör för Julla Májja kommer att innebära ett nära samarbete med projektledaren att stötta projektledaren att uppnå projektets mål. Du hjälper projektledaren med den administrativa delen i projekt, tar fram underlag, samlar in och sammanställer information och dokumentation. Uppgifter som fakturahantering, budgetuppföljning, redovisning, månadsbrev, ansökningstexter, utformning av internt och externt informationsmaterial. Samt utformning av affischer och annonser som skickas ut till berörda kommuner inför biblioteksbussen besök. Utöver detta ingår också ordinära biblioteksuppgifter som att lägga in nya böcker och ordna med återlämning.
Under året kommer även en ny biblioteksbuss att upphandlas vilket ger dig möjligheten att vara med och utforma projektets nya fordon från grunden.
Tjänsten kan även innebära att följa med och genomföra besök på olika orter inom kommunerna. Det kan därför tillkomma arbete på kvällstid i samband med arrangemang och uppsökande verksamhet. Utifrån tjänstens innehåll och arbetsuppgifter finns möjligheter till distansarbete och vi är därför också öppna för sökande från andra kommuner och andra delar av Sápmi.
Dina egenskaper:
Du har goda kunskaper inom administrativt arbete och arbetar strukturerat. Du tycker om att möta människor med olika bakgrund och har en förmåga att skapa goda möten. Du är flexibel, kreativ och har god samarbetsförmåga. Du tar egna initiativ och har förmågan att själv planera samt strukturera upp ditt arbete. Du har lätt för att lära dig olika program och system samt tidigare erfarenhet från att jobba i Word och Excel eller liknande.
Erfarenhet från liknande uppdrag eller annan examen som arbetsgivaren bedömer likvärdig, projektarbete samt goda kunskaper inom samisk kultur och kulturverksamhet är meriterande.
Behörighetskrav: B-körkort
Anställning:
Omfattning: 40%
Varaktighet: 241231
Tillträde: snarast, efter överenskommelse
Anställningsform: Visstidsanställning, möjlighet till distansarbete.
Lön: Kommunen tillämpar individuell lönesättning.
Ansökan: Välkommen med din ansökan Löpande rekrytering tillämpas.
Skicka din ansökan till: Sorsele kommun, 924 81 Sorsele eller via E-post: [email protected]. Märk din ansökan med: Dnr 2024/31-023.
I enlighet med lagen om lämplighetskontroll ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas vid anställning.
Rekryteringsfirmor och bemanningsföretag undanbeds.
Sorsele kommuns värdegrund - Mod, Glädje och Respekt. Visa mindre

Administrativ koordinator Utbildningscentrum

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som... Visa mer
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.
OM JOBBET
Vi söker en administrativ koordinator till Utbildningscentrum.

Vi är Södra Lapplands ledande utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och särskola för ungdomar och vuxna. Vår vision är att tillsammans skapa drivkraft för det livslånga lärandet med en utmanande, motiverande och varierad pedagogik som är anpassad för varje elev.

Utbildningscentrum vill vara i framkant i den utveckling som sker både i skolan och på arbetsmarknaden. Som administrativ koordinator ansvarar du för verksamhetens interna och externa kommunikation. Du fungerar som länken mellan skolans ledningsgrupp och din egen arbetsgrupp, servicegruppen som består av skoladministratörer, IT-strateg, vaktmästare och bibliotekspersonal. Du sitter med på ledningsgruppens möten och tar anteckningar samt för protokoll vid samverkansmöten. Som administrativ koordinator arbetar du med att informera och skapa digitala strukturer som underlättar för våra medarbetare i deras uppdrag.

Du samordnar och leder processer, exempelvis kring skolstart och avslutning samt kring lokalförändringar och inköp. Du leder processer kring information om våra gymnasieprogram tillsammans med studie- och yrkesvägledare, rektorer och pedagogisk personal. Du är ett professionellt stöd till skolans olika yrkesgrupper och ansvarig utförare i frågor som rör kommunikation och marknadsföring, till exempel i våra interna kanaler samt på hemsida och i sociala medier. Du producerar text och enklare formgivning via film och foto eller samordnar beställningar av sådant. 

DIN PROFIL
Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.

Vi söker dig som har relevant akademisk examen för uppdraget, till exempel inom skola eller kommunikation. Har du erfarenhet av arbetsledning, projektledning eller processarbete är det meriterande. Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller media är även det meriterande. För uppdraget krävs att du har en mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i så väl svenska som engelska. Du behöver ha god digital förståelse och vana att arbeta i Officepaket och med sociala medier, samt förmåga att sätta dig in i nya websystem. 

För att trivas i rollen har du ett serviceinriktat förhållningssätt och förmåga att bygga goda relationer och ett gott samarbete med interna/externa parter. Du är lösningsorienterad, lyhörd och prestigelös i ditt samarbete. Samtidigt har du en påtagligt kreativ sida där du tycker om att komma med nya idéer och inspirera andra. Du har förmåga att självständigt initiera, leda och följa upp aktiviteter utifrån årshjul och givna deadlines. Det är en fördel om du också är intresserad av skolutveckling, då du kommer att vara inne i många av skolans viktiga processer tillsammans med administration och ledningsgrupp.

Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.

VI ERBJUDER DIG
I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll  i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
https://www.lycksele.se/levailycksele


OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100%
Tillträde: 2023-08-01 eller enligt överenskommelse.
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som administrativ koordinator på Utbildningscentrum? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 682, senast 2023-05-31. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele. Visa mindre

Verksamhetssamordnare Lycksele Djurpark

Ansök    Dec 4    Lycksele Djurpark AB    Administratör
Verksamhetssamordnare Lycksele Djurpark Vi erbjuder dig ett varierande och utvecklande arbete i Sveriges Nordligaste Djurpark som idag har 27 olika arter. Vi är en bevarandeorganisation som aktivt driver det viktiga arbetet att rädda hotade arter och deras livsmiljöer. Du blir en viktig del av vårt team om 9 personer och kommer att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter. Om rollen som verksamhetssamordnare: I rollen som verksamhetssamordnar... Visa mer
Verksamhetssamordnare Lycksele Djurpark

Vi erbjuder dig ett varierande och utvecklande arbete i Sveriges Nordligaste Djurpark som idag har 27 olika arter. Vi är en bevarandeorganisation som aktivt driver det viktiga arbetet att rädda hotade arter och deras livsmiljöer. Du blir en viktig del av vårt team om 9 personer och kommer att arbeta med varierande och utmanande arbetsuppgifter.

Om rollen som verksamhetssamordnare:
I rollen som verksamhetssamordnare kommer du att vara en central punkt för att hålla ordning och struktur i vårt arbete framåt. Du får en viktig roll i att leda våra säsongsanställda och feriearbetare under sommarsäsongen. Du är kommunikativ med en professionell framtoning och har förmåga att bygga relationer.

 Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga ansvarområden är:
Ansvarig över administration, butik och caféverksamhet.
-Bokföring, schemaläggning, tillstånd, lagerhantering, inventering, beställningar m.m
Ansvar över säsongspersonal och feriearbetare.
- rekrytering, inskolning, arbetsledning

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
3-årig avklarad gymnasieutbildning
Erfarenhet av administrativt arbete
Erfarenhet av bokföring
Förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt och prioritera vid behov
Mycket god förmåga att arbeta strukturerat
Starka kommunikativa färdigheter på svenska och engelska, både i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
Kunskaper inom E-companion och Unit-4.
Tidigare arbetat inom besöksnäring.
Erfarenhet av arbetsledning

Omfattning 
Tillsvidare, provanställning om 6 månader tillämpas
Heltid, schemalagd arbetstid 
Tillträde 2025-02-01, eller enligt överenskommelse

Lön                                    
Enligt avtal

Upplysningar:                  
TF VD Marlén Sjöberg
[email protected]

Facklig representant
Kommunal nås på sektionen på 010-442 96 73 Visa mindre

Säsongsarbete Arbetsledare Lycksele Djurpark

Vi söker dig som är serviceinriktad och en framåt person. Ingen dag är den andra lik och du kommer ofta att stöta på nya och utmanande situationer. Detta gör att du som person måste vara väldigt flexibel och initiativtagande. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo där det händer mycket och du har en mycket god samarbetsförmåga. Arbetsuppgifter:               I rollen som arbetsledare handleder du våra säsongs/ferie-arbetare i Lyckolandet. Du kommer att... Visa mer
Vi söker dig som är serviceinriktad och en framåt person. Ingen dag är den andra lik och du kommer ofta att stöta på nya och utmanande situationer. Detta gör att du som person måste vara väldigt flexibel och initiativtagande. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo där det händer mycket och du har en mycket god samarbetsförmåga.

Arbetsuppgifter:              
I rollen som arbetsledare handleder du våra säsongs/ferie-arbetare i Lyckolandet. Du kommer att hjälpa och stötta upp där det behövs under dagen.

Kvalifikationer:               
Du har en avklarad gymnasieutbildning. Du är serviceinriktad och har erfarenhet av arbetsledning. Då det är ett högt tempo under högsäsongen krävs det att du är stresstålig och lösningsorienterad. Du kan kommunicera på svenska såväl som engelska. Erfarenhet inom administration är meriterande. 

Omfattning:
230626-230813, eller enligt överenskommelse
Heltid/deltid, schemalagd arbetstid.

Lön:                                  
Enligt avtal 

Upplysningar:                  
Marlén Sjöberg, 0950-167 11
[email protected]

Facklig representant för Kommunal nås på sektionen på 010-442 96 73

Ansökan      
Vi handlägger ansökningarna löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt dock senast 19 mars 2023 Visa mindre

Administratör, Bild- och funktionsmedicin, Lycksele

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Bild- och funktionsmedicin (BFM) Västerbotten bedriver omfattande verksamhet vid Norrlands Universitetssjukhus i Umeå, Skellefteå lasarett och Lycksele lasarett samt vid hälsocentraler i södra Lappland. BFM Västerbotten svarar för alla typer av bildgivande radiologiska undersökning... Visa mer
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Bild- och funktionsmedicin (BFM) Västerbotten bedriver omfattande verksamhet vid Norrlands Universitetssjukhus i Umeå, Skellefteå lasarett och Lycksele lasarett samt vid hälsocentraler i södra Lappland. BFM Västerbotten svarar för alla typer av bildgivande radiologiska undersökningar, inklusive nuklearmedicin samt avancerad perifer- och neurointervention. I länet finns förutom konventionell utrustning 5 moderna MR-utrustningar, 6 DT-utrustningar, PET/CT, cyklotron och en aktiv tracerkemiverksamhet. Kliniken genomför ca 190 000 undersökningar per år. Hos oss bedrivs också forskning i samarbete med Umeå universitet, till exempel inom fMRI och nuklearmedicin med PET/CT.

Bild- och funktionsmedicin är helt digitaliserad, det vill säga all bild- och remisshantering sker elektroniskt i systemet Sectra/RIS. Vi är en öppen och kreativ arbetsplats där vi har för vana att tillsammans ta fram och testa nya idéer. I länet arbetar för närvarande 21 sekreterare.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Du kommer att ingå i ett glatt team i en viktig del av vår organisation där du jobbar nära olika yrkeskategorier. Du kommer att stötta verksamheten med bland annat remissregistrering, tidbokning, telefonservice mot patienter och andra vårdenheter samt övrigt administrativt arbete som tex förbättrings- och utvecklingsarbeten. Du erbjuds ett varierat och omväxlande arbete då vi roterar mellan olika arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
För detta jobb behöver du ha erfarenhet av administration alternativt vara utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom hälso- och sjukvård.

Du är en positiv och serviceinriktad person som gillar en omväxlande miljö och har lätt för att ställa om utifrån vad situationen kräver. Du är ansvarstagande, empatisk och kan kommunicera pedagogiskt med många olika människor.

ÖVRIGT
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Visa mindre

Semestervikariat administrativ resurs inom LSS

I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som... Visa mer
I Lycksele kommun är vi övertygade om att ett välkomnande förhållningssätt och gemensamma värderingar stärker kommunen och dess attraktionskraft. Kommunen vill utvecklas till en välkomnande kommun med högt attraktionsvärde, där talanger tas om hand och utvecklas och kommunmedborgare, kunder, leverantörer och andra som en kommun har kontakt med får ett professionellt bemötande och god service. Lycksele kommun har en framtidstro, drivkraft och engagemang som för oss framåt. Vår värdegrund bygger på Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft.
OM JOBBET
Vi söker nu en person som i sommar vill jobba som administativ resurs inom enheten för personlig assistans och LSS 0-20 år. 

Kommunen bedriver idag flera personliga assistansuppdrag där funktionsvariant, kön samt ålder varierar. Assistenter arbetar i den enskildes hem och är brukarens förlängda armar och ben. Inom ramen för LSS insatser 0-20 år finns bland annat kontaktpersoner, avlösare och kontaktfamiljer. Det här sommarvikariatet handlar om arbete inom dessa två enheter. Din roll kommer främst vara att se till så att bemaningen fungerar i våra uppdrag och att våra brukare får den hjälp man önskar. Detta genom att få assistenter hem till sig då korttidsfrånvaro uppstår. Andra arbetsuppgifter kommer exempelvis bestå av att betala ut ersättning till externa bolag som bedriver assistans åt kommunens medborgare, handlägga och betala ut sjuklöner inom assistansen, samt se till att tidrapporter skickas in till Försäkringskassan. Andra arbetsuppgifter kan komma att tillkomma under anställningens förfarande.

I din roll som administrativ resurs inom denna LSS-verksamhet kommer du ha nära kontakt med medarbetarna då man behöver lösa frånvaro som uppstår med kort varsel. Även brukarkontakt förekommer då förtroende och goda relationer är något vi värdesätter högt i vår verksamhet. Kontakt med externa aktörer kommer att ske då du arbetar med olika typer av ersättningar. Du kommer även ha ett nära samarbete med oss enhetschefer.

DIN PROFIL
Vi tror på rätt kompetens på rätt plats.

I det här jobbet drivs du av att hjälpa andra människor. Vi ser att du är en lagspelare som gillar att ha många bollar i luften. Du är lösningsfokuserad och ser möjligheter snarare än hinder. Du är öppen för olika perspektiv där du är villig att möta andras infallsvinklar med nyfikenhet och respekt. Det är viktigt att du har brukaren i fokus i allt du gör, samt att du har ett gott värdskap till alla du kan tänkas möta i ditt arbete. 

För att lyckas i tjänsten ska du vara trygg i administrativa arbetsuppgifter och ha lägst gymnasieutbildning. Du ska ha god kännedom om hur man arbetar i olika digitala system. Du behöver kunna strukturera och prioritera ditt arbete till i ganska stor grad självständigt. Det är även av vikt att du har en social förmåga och kan möta olika typer av individer. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med personalplanering eller annan administration inom socialt arbete. 

Vi är en värderingsstyrd organisation och vill att ditt bemötande och dina handlingar samspelar med vår värdegrund – Medkänsla, Tillsammans och Drivkraft. 

KRAV
Gymnasieutbildning

VI ERBJUDER DIG
I Lycksele kommun är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitét och innehåll i våra verksamheter. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare i Lycksele kommun ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Som anställd i Lycksele kommun följer ett antal personalförmåner. För mer information om personalförmåner, se länk:
https://www.lycksele.se/kommun/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/lycksele-kommuns-formaner/

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk:
https://www.lycksele.se/levailycksele  

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: under juni, juli och augusti (3 månader)
Omfattning: 100%
Tillträde: 20230601 eller enligt överenskommelse
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

I Lycksele kommun arbetar alla tillsammans och den mångfald som kommunen representerar är en drivkraft i utvecklingen framåt. Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kommun kan du inom ramen för din ordinarie tjänst arbeta med vår värdegrund som värdskapare. För mer information prata med rekryterande chef.

I Lycksele kan du kombinera ditt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman-/kvinna. Kontakta räddningstjänsten, 0950-162 06, om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in hos oss inom LSS? Varmt välkommen med din ansökan märkt med ref nr 660, senast 2023-04-16. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Lycksele kommun, Kommunstyrelsens förvaltning, 921 81 Lycksele. Visa mindre

Administratör, Bild- och funktionsmedicin, Lycksele

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Bild- och funktionsmedicin (BFM) Västerbotten bedriver omfattande verksamhet vid Norrlands Universitetssjukhus i Umeå, Skellefteå lasarett och Lycksele lasarett samt vid hälsocentraler i södra Lappland. BFM Västerbotten svarar för alla typer av bildgivande radiologiska undersökning... Visa mer
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Bild- och funktionsmedicin (BFM) Västerbotten bedriver omfattande verksamhet vid Norrlands Universitetssjukhus i Umeå, Skellefteå lasarett och Lycksele lasarett samt vid hälsocentraler i södra Lappland. BFM Västerbotten svarar för alla typer av bildgivande radiologiska undersökningar, inklusive nuklearmedicin samt avancerad perifer- och neurointervention. I länet finns förutom konventionell utrustning 5 moderna MR-utrustningar, 6 DT-utrustningar, PET/CT, cyklotron och en aktiv tracerkemiverksamhet. Kliniken genomför ca 190 000 undersökningar per år. Hos oss bedrivs också forskning i samarbete med Umeå universitet, till exempel inom fMRI och nuklearmedicin med PET/CT.

Bild- och funktionsmedicin är helt digitaliserad, det vill säga all bild- och remisshantering sker elektroniskt i systemet Sectra/RIS. Vi är en öppen och kreativ arbetsplats där vi har för vana att tillsammans ta fram och testa nya idéer. I länet arbetar för närvarande 21 sekreterare.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Du kommer att ingå i ett glatt team i en viktig del av vår organisation där du jobbar nära olika yrkeskategorier. Du kommer att stötta verksamheten med bland annat remissregistrering, tidbokning, telefonservice mot patienter och andra vårdenheter samt övrigt administrativt arbete som tex förbättrings- och utvecklingsarbeten. Du erbjuds ett varierat och omväxlande arbete då vi roterar mellan olika arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
För detta jobb behöver du ha erfarenhet av administration alternativt vara utbildad medicinsk sekreterare/vårdadministratör. Du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftigt. Det är meriterande om du har erfarenhet av att jobba inom hälso- och sjukvård.

Du är en positiv och serviceinriktad person som gillar en omväxlande miljö och har lätt för att ställa om utifrån vad situationen kräver. Du är ansvarstagande, empatisk och kan kommunicera pedagogiskt med många olika människor.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Visa mindre

Administrativ assistent Skogs- och samemuseet

OM JOBBET Nu söker Skogs- och samemuseet en administrativ assistent. Skogs- och samemuseet är ett bolag som ägs gemensamt av Lycksele kommun och Region Västerbotten. Vi har ett regionalt ansvar för att samla, bevara och förmedla kunskap om skog, skogshistoria och samiskt kulturarv. Museet är naturskönt beläget på Gammplatsen i Lycksele, en anrik kulturmiljö med rötter från 1600-talet. Skogs- och samemuseet ansvarar för verksamheten på friluftsmuseiområde... Visa mer
OM JOBBET

Nu söker Skogs- och samemuseet en administrativ assistent.

Skogs- och samemuseet är ett bolag som ägs gemensamt av Lycksele kommun och Region Västerbotten. Vi har ett regionalt ansvar för att samla, bevara och förmedla kunskap om skog, skogshistoria och samiskt kulturarv. Museet är naturskönt beläget på Gammplatsen i Lycksele, en anrik kulturmiljö med rötter från 1600-talet. Skogs- och samemuseet ansvarar för verksamheten på friluftsmuseiområdet tillsammans med Lycksele hembygdsgille och Lycksele Sameförening. Vår vision är att genom skog och samisk kultur vara en självklar mötesplats och kraft i en hållbar samhällsutveckling.

Skogs- och samemuseet söker en administrativ assistent för tillsvidareanställning. Som assistent är du ansiktet utåt i museets verksamhet. Du är ett administrativt stöd för verksamheten. Du har ett samordnande gällande arrangemang och konferenser. Du ansvarar för museibutiken och andra inköp, samt övriga förekommande arbetsuppgifter kopplade till tjänsten.

 

DIN PROFIL

Vi söker dig med relevant utbildning och erfarenhet för uppdraget. Du har en god förmåga att självständigt planera och genomföra ditt arbete i enlighet med uppsatta rutiner. Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Meriterande om du talar ytterligare ett språk. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper som social kompetens, lyhördhet, samarbetsförmåga och förmågan att ta egna initiativ.

 

KRAV

Erfarenhet av administrativt arbete och/eller relevant utbildning.  

 

VI ERBJUDER DIG

Hos Skogs- och samemuseet är människor den främsta resursen. Det är personalresurserna som genererar värde, kvalitet och innehåll i vår verksamhet. Vi eftersträvar att vara en attraktiv arbetsgivare där varje medarbetares förmågor får komma till uttryck och utvecklas genom ett arbetsklimat som är baserat på öppenhet, tillit och dialog. Medarbetare hos Skogs- och samemuseet ska ha möjlighet till balans i arbetslivet, vara delaktig och få möjligheten att stärkas och utvecklas i sin yrkesroll.

Skogs- och samemuseet följer de personalpolitiska villkor och förmåner som Lycksele kommun erbjuder.

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se länk: www.lycksele.se/levailycksele

 

OM ANSTÄLLNINGEN

Varaktighet: Tillsvidare, provanställning kan förekomma.
Omfattning: Heltid eller enligt överenskommelse
Tillträde: Enligt överenskommelse
Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

 

Vi arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför organisationen. Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten.

Känner du, utifrån vad du läst om oss – att du skulle passa in som administrativ assistent vid Skogs- och samemuseet i Lycksele AB?   Varmt välkommen med din ansökan märkt med 487, senast 2022-08-28. Du ansöker via knappen nedan eller via brev till Skogs-  och samemuseet i Lycksele AB, Box 176, 921 23 Lycksele. Visa mindre

Bemanningsassistent, Kirurgisk vårdavdelning, Lycksele

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Lycksele lasarett är ett lagom stort, välutrustat sjukhus. Vi bedriver ett nära samarbete med alla kliniker på lasarettet. Närheten till varandra ger en unik möjlighet till utveckling och till stark gemenskap. Kirurgiskt centrum södra Lappland är en klinik med bred verksamhet och ... Visa mer
Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat.

Lycksele lasarett är ett lagom stort, välutrustat sjukhus. Vi bedriver ett nära samarbete med alla kliniker på lasarettet. Närheten till varandra ger en unik möjlighet till utveckling och till stark gemenskap.

Kirurgiskt centrum södra Lappland är en klinik med bred verksamhet och hög kompetens. Inom kliniken finns vårdavdelning, mottagning, operationsavdelning, akutmottagning, intensivvårdsavdelning, uppvakningsavdelning och helikopterverksamhet.

Vårdavdelningen har 21 vårdplatser på vardagar och 16 vårdplatser på helger som ska bemannas dygnets alla timmar. Vi har stor variation av diagnosgrupper på vår kirurgortopediska avdelning. Vi bedriver elektiv vård till största delen i form av höft-, knä- och överviktskirurgi. Den akuta verksamheten består bland annat av bukobservationer och trauman av skiftande slag.

Vi söker nu en bemanningsassistent till vår vårdavdelning, inskrivningsenhet, cytostatikamottagning och operationsplaneringsenhet. Totalt handlar det om cirka 50 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som bemanningsassistent hos oss ger du viktig service och möjliggör insatser som påverkar många.

Din främsta uppgift är att arbeta med schemaplanering för de fyra enheterna. Du ansvarar för bemanningsplanering på kort och lång sikt, schemaläggning och kommunikation kring schema.

Du jobbar som avdelningschefens högra hand gällande introduktion av ny personal, lönerapportering, viss fakturahantering och andra förekommande uppgifter kopplat mot personal. Du är direkt underställd avdelningschef och förväntas också företräda avdelningschef vid dennes frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Du har en för området adekvat utbildning, gärna inom administration eller logistik, eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är social, strukturerad, god kommunikatör och inlyssnande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har lätt för att samarbeta med alla typer av personligheter även om ni inte alltid tycker likadant. För dig är goda relationer självklart. Utbildning i arbetsledning är meriterande. Datorvana krävs.

Befattning bestäms i dialog utifrån din utbildningsbakgrund.

ÖVRIGT
Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan
https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Visa mindre

Serviceinriktad medarbetare till vårt kontor

Vill du vara med och bidra till en god livsmiljö i Lycksele? LAVAB söker nu serviceinriktad medarbetare till kontoret med intresse för miljö och hållbarhet. Lycksele Avfall och Vatten AB är ett kommunägt bolag med 23 anställda. Vi arbetar varje dag, dygnets alla timmar för en trivsam och hållbar livsmiljö i Lycksele kommun. Vi ser till att avfall samlas in och återvinns, att det finns friskt dricksvatten av högsta kvalitet i kranen och att våra reningsver... Visa mer
Vill du vara med och bidra till en god livsmiljö i Lycksele? LAVAB söker nu serviceinriktad medarbetare till kontoret med intresse för miljö och hållbarhet.

Lycksele Avfall och Vatten AB är ett kommunägt bolag med 23 anställda. Vi arbetar varje dag, dygnets alla timmar för en trivsam och hållbar livsmiljö i Lycksele kommun. Vi ser till att avfall samlas in och återvinns, att det finns friskt dricksvatten av högsta kvalitet i kranen och att våra reningsverk renar avlopp- och spillvatten för minsta möjliga miljöpåverkan.

Vår bransch är spännande och i ständig förändring – vi måste därmed alltid vara på tårna, nytänkande och innovativa för att nå de bästa resultaten för våra kommuninvånare och för miljön. Med fokus på det viktigaste helt enkelt; Avfall, Vatten och Avlopp.

 

Beskrivning
Vi kan erbjuda en händelserik arbetsplats i ett litet effektivt bolag med för rätt person goda möjligheter till att växa i yrkesrollen. Du kommer att tillhöra den administration som leds av bolagets VD och ingå i ett team av kunniga och erfarna kollegor som stödjer och inspirerar varandra. Vi sitter i ljusa och fina lokaler i centrala Lycksele.

Arbetsuppgifter
Vi söker nu en person till vår administration som är serviceinriktad och har intresse för miljö och hållbarhet, som vill vara med i vårt team på kontoret. Du stöttar bolaget i administrativa sysslor i en positiv och framåtinriktad anda.

Som vår medarbetare kommer du att ha omväxlande arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter kommer till stor del att innefatta kundtjänst där du via telefon- och mejlkontakt hjälper våra abonnenter med deras ärenden, som kan resultera i utskick av arbetsordrar, ändringar i abonnemang, fakturering o s v samt diarieföring. Tjänsten innehåller även övriga allmänna kontorsgöromål. 

I din roll är en viktig del att ge god service till våra abonnenter/kunder samt medarbetare.

Kvalifikationer
Vi vill gärna att du har erfarenhet av administrativt arbete. Du har god datorvana, lätt för att sätta dig in i nya system samt god erfarenhet av Office-paketet.
Det är meriterande om du har ett intresse av ekonomi, lagar och förordningar.

Som person har du lätt för att samarbeta, är inte rädd för en utmaning och är lösningsorienterad. Du är noggrann och strukturerad med hög servicekänsla.
Då en hel del kundkontakt ligger i tjänsten är det också viktigt at du är kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.  

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Övrigt
En bra arbetsmiljö är viktig för oss och vi vill främja en hälsosam livsstil hos våra anställda. LAVAB erbjuder bland annat en friskvårdstimme i veckan och/eller friskvårdsbidrag. 

Om du vill veta mer om hur ett liv i vår kommun kan se ut kika in på www.lycksele.se/leva-i-lycksele så får du veta mer. Ett liv i Lycksele kommun är ett liv nära naturen – här finns möjlighet till både eftertanke och äventyr i södra Lappland.

Om tjänsten
Varaktighet: Tillsvidare

Omfattning: 100 %

Tillträde: Enligt överenskommelse

Lön: Vi tillämpar individuella löner, vänligen ange löneanspråk i din ansökan.

Sista ansökningsdag: 30 januari 2022

 

Välkommen in med din ansökan! Visa mindre

Assistent/Arbetsledare Lycksele Djurpark

Lycksele djurpark Assistent/Arbetsledare Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete med högt tempo. Arbetsuppgifter:               I dina arbetsuppgifter ingår sedvanligt kontorsarbete. Du kommer även att vara arbetsledare över våra säsongs/ferie-arbetare och ser till att verksamheten flyter på. Du kommer att hjälpa och stötta upp där det behövs under dagen. Kvalifikationer:                Du har en avklarad gymnasieutbildning och erfarenhet ino... Visa mer
Lycksele djurpark
Assistent/Arbetsledare

Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete med högt tempo.

Arbetsuppgifter:              
I dina arbetsuppgifter ingår sedvanligt kontorsarbete. Du kommer även att vara arbetsledare över våra säsongs/ferie-arbetare och ser till att verksamheten flyter på. Du kommer att hjälpa och stötta upp där det behövs under dagen.

Kvalifikationer:               
Du har en avklarad gymnasieutbildning och erfarenhet inom administration. Du är serviceinriktad och har erfarenhet av arbetsledning. Då det är ett högt tempo under högsäsongen krävs det att du är stresstålig och lösningsorienterad. Du kan kommunicera på svenska såväl som engelska.

Omfattning:
220601-220807, eller enligt överenskommelse
Heltid/deltid, schemalagd arbetstid.

Lön:                                  
Enligt avtal

Upplysningar:                  
Marlén Sjöberg, 0950-167 11
[email protected]

Facklig representant för Kommunal nås via kommunens växel, 0950 166 00

Ansökan      
Vi handlägger ansökningarna löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt dock senast 10 april 2022. Visa mindre

Assistent/Arbetsledare Lycksele Djurpark

SÄSONGSARBETARE Lycksele djurpark Assistent/Arbetsledare Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete med högt tempo. Arbetsuppgifter:               I dina arbetsuppgifter ingår sedvanligt kontorsarbete. Du kommer även att vara arbetsledare över våra säsongs/ferie-arbetare. Du kommer att hjälpa och stötta upp där det behövs under dagen.  Kvalifikationer:                Du har en avklarad gymnasieutbildning och erfarenhet inom administration. Du är ... Visa mer
SÄSONGSARBETARE
Lycksele djurpark
Assistent/Arbetsledare
Vi söker dig som vill ha ett omväxlande arbete med högt tempo.

Arbetsuppgifter:              
I dina arbetsuppgifter ingår sedvanligt kontorsarbete. Du kommer även att vara arbetsledare över våra säsongs/ferie-arbetare. Du kommer att hjälpa och stötta upp där det behövs under dagen.

 Kvalifikationer:               
Du har en avklarad gymnasieutbildning och erfarenhet inom administration. Du är serviceinriktad och har erfarenhet av arbetsledning. Då det är ett högt tempo under högsäsongen krävs det att du är stresstålig och lösningsorienterad. Du kan kommunicera på svenska såväl som engelska.

Omfattning:
210607-210815, eller enligt överenskommelse
Heltid/deltid, schemalagd arbetstid.

Lön:                                  
Enligt avtal

Upplysningar:                  
Marlén Sjöberg, 0950-167 11
[email protected]

Facklig representant för Kommunal nås via kommunens växel, 0950 166 00

Ansökan      
Vi handlägger ansökningarna löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt dock senast 18 april 2021. Visa mindre

Administratör

Välkommen till Lycksele - staden i Lappland - ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter ... Visa mer
Välkommen till Lycksele - staden i Lappland - ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd.

Nu söker vi en administratör till Utbildningscentrum i Lycksele.

OM JOBBET
Som administratör på Utbildningscentrum kommer tyngdpunkten i ditt arbete att ligga på personaladministrativa arbetsuppgifter. Du hanterar tidrapporter, reseräkningar, ledighetsansökningar och övriga personalblanketter i verksamheten samt administrerar ett antal digitala personalprogram. Du ansvarar även för att rapportera in personalstatistik till SCB och göra bidragsansökningar till Skolverket. Du arbetar främst mot skolans rektorsgrupp där du även kommer att vara behjälplig med utformning av annonser och anställningsavtal samt framtagande av olika personalunderlag. Andra administrativa arbetsuppgifter förekommer också.

OM DIG
Det är ett socialt arbete där det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga såväl internt med olika professioner på skolan som externt med myndigheter och andra aktörer. Det är ett självständigt arbete med många bollar i luften där du till stor del själv planerar när olika uppgifter skall göras. Därför ställer arbetet krav på att du har ett strukturerat arbetssätt och kan ställa om i arbetet vid förändringar.

Administrativ utbildning eller erfarenhet som bedöms likvärdig är ett krav. Det är meriterande om du arbetat med löneadministration och avtalstolkning tidigare.

KRAV
Administrativ utbildning eller motsvarande erfarenhet.

OM OSS
Välkommen till Tannbergsskolan, Södra Lapplands ledande utbildningscentrum med ett brett utbud av gymnasial utbildning, skidgymnasium (NIU), vuxenutbildning och särskola för ungdomar och vuxna. Skolan är belägen med närhet till natur- och fjällupplevelser och har en ny multifunktionsbana runt knuten. Vår vision grundar sig på elevernas lärande ? ett lärande som är nyckeln till livet. Vi har höga förväntningar och en stor tilltro till elevernas förmågor. Undervisningen genomsyras av utmanande och motiverande pedagogik som anpassas för varje enskild elev. Vi erbjuder dig en dynamisk arbetsplats med engagerade kollegor, friskvård och löpande kompetensutveckling. Vill du följa oss på en spännande resa? Tillsammans lägger vi grunden för det livslånga lärandet.

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se vår broschyr: http://www.sebroschyr.se/lyckselekommun/WebView/

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare ? provanställning kan förekomma.
Omfattning: 75 - 100 %
Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse.

Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Inom detta område arbetar flest kvinnor och därför hoppas vi att även män söker tjänsten. Vi tror även att olika kulturella kompetenser kompletterar varandra och utvecklar verksamheten. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Visa mindre

Förrättningsassistent, Lycksele

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen. Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande oc... Visa mer
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.

Genom effektiv, rättssäker och kvalitativ fastighetsbildning skapar du som medarbetare på Lantmäteriet förutsättningar för en hållbar tillväxt i det svenska samhället. Det lägger grunden för ett tryggt fastighetsägande och bidrar till en stabil samhällsekonomi.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som förrättningsassistent är omväxlande och stimulerande där du arbetar i team med andra roller, t ex förrättningslantmätare och mätingenjörer. Du får en viktig roll i vårt arbete med fastighetsbildning där du bland annat bidrar till att våra administrativa arbetsuppgifter blir utförda på ett kvalitativt och kostnadseffektivt sätt, samt att administration av ärenden inom fastighetsbildningsförrättning hanteras effektivt.

KVALIFIKATIONER
Din erfarenhet är någon av följande:

- Yrkeshögskoleutbildning i för tjänsten relevant område.

- Utbildning till juridisk assistent.

- Gymnasieexamen från högskoleförberedande program och erfarenhet som mäklarassistent eller administration inom juridisk verksamhet eller offentlig förvaltning.

- Alternativt arbetslivserfarenhet som Lantmäteriet bedömer likvärdig.

Det är meriterande om du har:

- Erfarenhet av administration inom fastighetsrätt.

Som person ser vi att du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Vidare önskar vi att du är serviceinriktad, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du tar ansvar för din uppgift, strukturer själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen. Visa mindre

sommarjobb som administratör till norrmejerier i Lycksele

Ansök    Feb 8    Randstad AB    Administrativ assistent
Arbetsbeskrivning Randstad söker nu till Norrmejeriers kyllager i Lycksele en administratör på 50% för åtta veckors sommarjobb. Har du kunskaper inom Office-paketet, vana av administrativt arbete och viljan att arbeta i ett härligt team under en sommar? Då är detta jobbet för dig! Vi ser fram emot din ansökan.  Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsg... Visa mer
Arbetsbeskrivning
Randstad söker nu till Norrmejeriers kyllager i Lycksele en administratör på 50% för åtta veckors sommarjobb. Har du kunskaper inom Office-paketet, vana av administrativt arbete och viljan att arbeta i ett härligt team under en sommar? Då är detta jobbet för dig! Vi ser fram emot din ansökan. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Arbetsuppgifterna innefattar administrativ stöttning under sommarperioden när ordinarie personal är på semester. Du kommer arbeta i datasystem såsom Word, Excel och andra interna system. I arbetet ingår även att prata med olika leverantörer, mottagare och kunder i ärenden som berör verksamheten. 

Arbetstider
Arbetet är på deltid 50% och pågår i ca åtta veckor + en inskolning på två veckor inför start. Arbetsperioden är mellan juni och augusti. 

Kvalifikationer
Vi söker dig med en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande och vi ser även att du har en erfarenhet av att tidigare arbetat administrativt. Som person tror vi att du är framåt och initiativtagande samt också en engagerad problemlösare. Då en del i arbetet även innefattar dialog med kunder och leverantörer så ser vi att du är social och kommunikativ.
 
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-03-07, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
 
För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För mer information eller frågor är du varmt välkommen att kontakta Andreas Berglund, konsultchef, [email protected]

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.


Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Om företaget
Norrmejerier är Sveriges nordligaste mejeriförening och ägs av mjölkbönder i Norrbottens, Västerbottens och delar av Västernorrlands och Jämtlands län.


Vårt uppdrag är att skapa bra förutsättningar för en livskraftig mjölkproduktion i Norrland och tillgodose konsumenters och kunders önskemål om färska, lokalproducerade och unika norrländska mejeriprodukter av utmärkt kvalitet.


Vår vision är att göra gott för Norrland – ett levande Norrland som vi kan vara stolta över. Visa mindre

Adminstratör 100%

Södra Lapplands pastorat består av de fem församlingarna Stensele, Vilhelmina, Åsele-Fredrika, Dorotea-Risbäck samt Lycksele. Begravningsverksamheterna på de olika platserna i pastoratet samt ett gemensamt kansli för Pastoratet. Vid pastoratets kansli arbetar nio personer med ekonomi och personal, gravadministration och information/kommunikation. Pastoratets kansli är beläget till största delen i Lycksele. Vi söker nu en vikarie under minst 8 månader, till... Visa mer
Södra Lapplands pastorat består av de fem församlingarna Stensele, Vilhelmina, Åsele-Fredrika, Dorotea-Risbäck samt Lycksele. Begravningsverksamheterna på de olika platserna i pastoratet samt ett gemensamt kansli för Pastoratet. Vid pastoratets kansli arbetar nio personer med ekonomi och personal, gravadministration och information/kommunikation. Pastoratets kansli är beläget till största delen i Lycksele. Vi söker nu en vikarie under minst 8 månader, till tjänsten som Adminstratör, 100 %, på kansliet med placering i Lycksele.Arbetet är brett och omväxlande inom området personal, ekonomi och administration. Arbetsuppgifter·      Utfärda anställningsbevis·      Rapportera viss statistik·      Kontaktperson till Servicebyrå där löneberedning sker·      Ankomstregistrera fakturor·      Inköp av telefoner och datorer enligt uppsatta riktlinjer·      Stöd och service i telefoni och it Även andra arbetsuppgifter kopplade till vårt kansli kan förekomma. Är Du positiv och prestigelös? Då är detta rätt arbetsplats för Dig. Du har kvalitetsfokus och viljan att förbättra och effektivisera i en organisation. Du är en lagspelare samtidigt som Du trivs med självständigt arbete och att ta egna initiativ. Vidare ser vi att du är serviceinriktad och ansvarstagande. Som person är du självgående och driven.Din profil Vi söker dig som har utbildning på lägst gymnasienivå inom ekonomi eller teknik. Det är även önskvärt med utbildning inom lön – och personaladministration eller annan utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. För att du ska trivas i rollen är du som person noggrann, strukturerad och självständig. Du har ett stort intresse för personalfrågor och teknik. Erfarenhet av arbete i en stor organisation är en styrka men inte ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna att du·      arbetat några år med personaladministration·      har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska ·      är en van användare av tidrapporterings- eller ekonomiprogram samt Officepaketet·      kan arbeta självständigt men gillar också att verka i team·      har förmåga att planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sättÖvrigtVi förutsätter att du är medlem i Svenska Kyrkan och delar dess grundläggande värderingar.Vi vill att du har körkort B.Vikariatet är under en period av minst 8 månader.Tillträde efter överenskommelse. Ansökan med sedvanliga ansökningshandlingar skall vara oss tillhanda senast 2019-10-06adress: Södra Lapplands pastorat, Storgatan 51, 921 31 Lycksele eller [email protected]ör mer information kontakta Astrid Melkersson, kanslichef, tel. 0950-276 57Helén Lundberg, kyrkoherde, tel. 0950-276 71Fackliga kontaktpersoner Vision, Mattias Arousell, tel. 0950-276 55 Visa mindre

Administratör

Välkommen till Lycksele - staden i Lappland - ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter ... Visa mer
Välkommen till Lycksele - staden i Lappland - ett samiskt förvaltningsområde i Västerbottens län mitt mellan kust och fjäll. Här hittar du bra boende, en växande marknad och trygghet för dina närmaste. Lycksele kommun strävar efter att erbjuda en god medborgarservice och kärnan i detta är våra skickliga och kunniga medarbetare. Tillsammans har vi en bred kompetens och tillsammans blir vi bättre. Vår värdegrund bygger på etik och respekt och vi värdesätter en öppen kultur där varje röst blir hörd.

Till socialtjänsten inom Individ- och familjeomsorgen

OM JOBBET
Vi söker nu en administratör till socialtjänsten. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara att genomföra initieringar, effektuera utbetalningar, besvara samtal via telefon, bemöta personer i reception, hantera egna medel samt kontera fakturor. Arbetsuppgifterna kan även över tid och utifrån behov innehålla andra arbetsuppgifter inom verksamhetsområdet.

Socialsekreterare inom Ekonomigruppen fungerar även som mottagningsgrupp. Därför ingår det även i dina arbetsuppgifter att informera om försörjningsstöd till personer som besöker socialtjänsten.

OM DIG
Vi söker främst dig som har flerårig erfarenhet av administrativt arbete. Vi söker dig som är lösningsfokuserad och som ser möjligheter snarare än hinder. Du bör snabbt kunna ställa om i arbetet och prioritera efter rådande förutsättningar. Arbetsuppgifterna ställer höga krav på självständighet men du bör även se arbetsgruppen som en tillgång. Arbetet kräver även en god administrativ och kommunikativ förmåga. Du skall ha goda kunskaper i gällande lagstiftning och erfarenhet av receptionsarbete. Meriterande är erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Pulsen Combine.

OM OSS
Socialtjänsten i Lycksele ingår som en enhet under Individ- och familjeomsorgen. Inom socialtjänsten finns förutom utredningsgruppen en insatsgrupp som jobbar med verkställighet och uppföljning av beslutade insatser inom barn och familj, handläggare som arbetar med familjerättsfrågor, försörjningsstöd, missbruksproblematik och biståndshandläggare. Vi har ett nära samarbete inom våra olika enheter samt med öppenvård, ungdomsboende samt missbruksvård.

För mer information om hur det är att leva, bo och arbeta i Lycksele, se vår broschyr: http://www.sebroschyr.se/lyckselekommun/WebView/

OM ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: 100 %
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi tror på mångfald och att olikheter berikar. Vi ser därför gärna sökande som bidrar till detta.

Eftersom Lycksele kommun är ett samiskt förvaltningsområde kan kunskaper i samiska vara meriterande i vissa fall.

I Lycksele kan man kombinera sitt vanliga arbete med en deltidsanställning som brandman. Kontakta räddningstjänsten om du är intresserad av att arbeta som deltidsbrandman.

Vi undanber oss all kontakt från annonssäljare som inte söker tjänsten. Visa mindre